Nu är det full fart i skolan...

Nu har skolan börjat igen och denna gång med väldig fart. Har blivit mycket läsande på sista tiden och större delen av förra veckan var jag stressad över vad jag skulle skriva om till mitt examensarbete som ska göras nu under våren. Men tror att jag  börjat närma mig mitt ämne nu och på fredag ska vi gå igenom hur man skriver ett PM och sedan har vi en vecka på oss att sammanställa det hela. Sen är det snart VFU fem veckor denna gång... vet nästan vart jag ska vara väntar bara på att få det bekräftat också...

Helgen har varit lite jobbig eftersom min mage har strejkat beror nog på en kombination av tre saker... Först att jag ändrat min kost och äter mindre än tidigare, stress samt den största boven en seg köttbit... ajaj.. såna gånger vill man aldrig mer äta kött.. Det positiva är ju att det var länge sen jag hade ont sist så nu kanske det dröjer ett tag till till nästa gång. Nu är magen okej igen och har kunnat äta ordentligt idag...


Tjejerna ute


Vi har handlat nya vantar åt båda tjejerna förra veckan. Bådas var väldigt utslitna så de var i stort behov av nya. Sedan har Wilma fått sig nya stavar, längdskidor och skor. Var ute och tränade i helgen och det gick jätte bra både i upp och nerförsbackar. Nova  var dock inte alls sugen på att åka skidor ( Wilmas gamla skidor) så hon tog sig inte många meter utan valde att promenera istället.

Mycket att göra denna vecka i skolan också det är två kurser som går pararellt så har exarbetet att ta tag i ... men sedan den andra kursen där vi har en del tung litteratur och kursuppgifter att ta tag i.. bland annat en redovisning i morgon... + min distanskurs som jag försöker göra vid sidan om.

Fick förresten VG på matematik tentan. Blev 56,5p /60p så är väldigt nöjd. Känns rätt sjukt att man kan lyckas med det utan att plugga något men men.. ska inte klaga.

Annars har det inte hänt så mycket.. har tagit ner alla julgardiner men inte en enda har kommit upp igen så det är tomt i fönstrerna. Få se när man tar tag i det...  Vi har beslutat att ta bort nattblöjan för Nova nu till helgen och hoppas hon är redo för det.

Jo förresten vi föräldrar på Novas förskola har startat en föräldrarförening inom Hem och skola. Tydligen är vi den första förskolan som startat upp. För en gång skull tog jag inte på mig några större uppgifter under mötet fast jag kände mig sugen... Så bara ledamot i styrelen inte ordförande eller liknande...

Nä nu börjar snart barnprogramet så ska sätta mig i soffan och mysa med mina älsklingar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback