Lite från veckan som gått...

Veckan har känts lång... Gick hem från jobbet i måndags för jag mådde dåligt och var hemma till och med onsdag. Idag var jag åter på arbetet kändes lite konstigt. Är helt dagavild. Hjärnan tänker att det är måndag, medan jag nu inser att det är fredag i morgon och sedan helg. Helg redan? Hur gick det till... så samtidigt som veckan känts lång är jag väldigt förvånad över att fredagen närmar sig.

Älsklingen jobbar natt och jag är i vanlig ordning ytterst uttråkad över att behöva vara hemma själv på kvällen. Vad finns det att göra? Datorn lockar inte, tv:n går det inget bra på under sommaren och barnen sover. Hmm... kanske tar ett bad och sen lägger mig tidigt. Sömn tror jag inte att man kan få för mycket av. Läste en artikel i aftonbladet idag där det stod att småbarnsföräldrar under småttingarnas första två år kan du förlora så mycket som sex månaders sömn. Så har lite att ta igen så lika bra att börja i kväll... :-)

Insett att jag inte kan jobba extra till hösten som jag hade planerat. Vilket känns surt eftersom jag gärna tjänat de där extra pengarna. :-( Men efter sommarens jobb kommer jag ligga just under fribeloppet. alltså så mycket som man får jobba utan att bli av med studielån/bidrag. Känns trist att alla sommarmånaderna hamnar på samma halvår (enligt csn). Jaja.. får söka extra jobb i december igen för då kan man börja tjäna pengar igen...

Efter den här veckan är det bara 4 veckor av jobbet kvar... längtar till Turkiet!


Kommentarer
Postat av: Julia

hör med lönekontoret ditt om du kan få en lön utbetalt i januari istället.. så tänker jag göra så att jag kan vikariera i höst utan att vara orolig för att hamna över gränsen..

sen så ser ju csn ändå bara årsinkomsten för 2010 så de jämnar ju ut sig om man inte tjänat massor under våren..

Postat av: Julia

Förresten tänker jag tjäna massor under hösten =) du kan i princip tjäna 106000 under hösten om du vill eftersom det är årsinkomsten som csn får av skatteverket. Beror ju dock på vad du tjänat under våren.. jag har läst och läst på csn och jag vet även sen tidigare att om man inte redovisar hur man tjänat pengarna så gör de en snittfördelning av årsinkomsten över hela året =) Så då gör det inget om man har tjänat mer under en period..

2010-08-19 @ 09:10:23
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback