Äntligen helg...

Har varit en lång vecka... i slutet av förra veckan åkte jag på magsjukan som gått på förskolan jag gör praktik på. Som tur är var det endast jag i familjen som vart drabbad. Sedan måndag och tisdag befann jag mig på skolan i två LÅNGA dagar. Massvis med teori och redovisningar. Jobbade med grupparbeten på rasterna och sen på tisdagkväll var jag på möte med strandens förening som nu kanske utökas och kommer att gälla alla tre förskolorna som kommunen har på porsön.. Vi får se vart det hela leder.

Sedan onsdag-fredag har jag varit på VFU igen.. 14 dagar kvar nu.. Jag trivs jätte bra. Känner att man får ta plats, göra saker, ta egna insiativ och så vidare. Hoppas verkligen att man i framtiden kommer att få jobba på ett lika bra ställe som är framåtsträvande. Slutade tidigt i dag och passade på att vara ute i det underbara vädret med älsklingen och flickorna. Blev en massa skottande medan tjejerna klättrade, hoppade och åkte i en stor snöhög här utanför. Sedan fick de äta mellanmål ute. Vi har skottat fram vår framsida som i princip var täckt med ca 1,20 cm snö på höjden. Eftersom vi bara har EN stor spade skottade Lars med den medan jag kämpade på med Novas lilla snöspade.. haha... jag blev inte utmattad av tyngden av snön i spaden dock.. haha.. Nä men det var härligt och så skönt att vara ute. När vi kom in lagade vi palt, det var super gott., *mums* Sedan somnade jag till barnprogramet. Tar på krafterna att "jobba" och plugga. I morgon har vi fixat barnvakt ett tag så vi kan ta en promenad tillsammans runt sjön. Det var ju ett tag sen nu.

Mina tjejer saknar mig nu när jag aldrig är hemma.. så när jag väl kommer hem är de på mig hela tiden.. Berättar saker och vill mysa tillsammans. Det är jätte härligt. Man känner sig väldigt uppskattad.

MINA ÄLSKADE TJEJER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback