Shoppoholic...

Turkiet hade massa fina saker som vi handlade där ner. Lars köpte bland annat 2 nya badshorts, 4 tjockare tröjor, 5 t-shirtar, 20 strumpor, 5 par boxershorts, ett halsband. Jag köpte två väskor, en tröja och en hög med nya strumpor. Letade efter ett nytt halsband av vita stenar men lyckades inte hitta något. Så har lagat mitt gamla när jag kom hem.. så kan man också göra ju. :-) Flickorna fick en massa kläder både tjockare kläder, klänningar, t-shirts och strumpor, smycken, olika väskor och var sin magdans dress. Sen köpte vi ju lite alkoholaktiga drycker och 2 stora fluffiga bad handdukar. Har säkert glömt en hel massa saker. Lars var super duktig på att pruta och fick riktigt bra priser på allt vi handlade. :-)

Har blivit en hel del handlande sen vi kom hem från Turkiet också. Hela familjen har fått nya skor. Lars som i princip måste köpa en helt ny garderob har införskaffat sig ny höst och vinterjacka och nya byxor. Vi har köpt nya vantar åt tjejerna och sedan har vi köpt en nya tv bänk till vardagsrummet. Det blev superfint.



Jag har skaffat mig ett årskort på STIL och sedan har vi köpt ett familjeårskort på badhuset och Wilma har börjat i dansgrupp. Pengarna har bara rullat.. men vi har ändå lyckats att spara en hel del vilket känns lovande inför bröllopet nästa sommar. Sen vill vi ju ALLA åka utomlands igen så det gäller att spara en hel del så vi kan lyckas med det också nästa sommar.

Lars har fått ett nytt jobb så nu jobbar han som personlig assistent åt företaget din förlängda arm. Jag jobbar extra som timanställd på Telia. minst 30 h i månaden är det som gäller. Känns skönt att kunna få in lite extra inkomst vid sidan om.  Annars har skolan börjat för fullt. Wilma har börjat ettan och har i dagarna haft sina första läxor. Inga avancerade men det känns ändå stort. Har varit föräldrar möte både på förskolan och skolan. Min skola har dragit igång för fullt läser ju Specialpedagogik B och Reggio Emilia Inspirerat lärande denna termin. Mycket egna studier och lite lektioner, men det känns skönt. Dock har jag inte kommit in i det rätta tempot ännu. Men det kommer väl så småning om.

Nu sitter vi och lyssnar på mini disco låtar som tjejerna dansade till i Turkiet. Det mottogs med glädje av tjejerna men fick sen lite blandade reaktioner. Nova blev lite arg på sig själv för att hon glömt bort hur hon skulle göra i låtarna och Wilma började gråta för musiken tog henne tillbaka till Turkiet och hon började sakna KILLARNA sa hon. Nu är tårarna torkade, men musiken spelar fortfarande i bakgrunden. Idag är det en månad sen vi åkte dit. Vi saknar det alla så mycket. We want to go back...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback