Tidsomställning

Idag var det dags igen att ställa tillbaka klockan. Detta innebar en timme extra sömn och det var en väldigt uppskattad timme må jag säga. Tack för den! :-)

 

Denna vecka har varit helt galen! Hade en del att göra i skolan, men jag hade missberäknat det hela en del. Jag hade inte trott att det skulle krävas så mycket tid som jag faktiskt lagt ner. Men men har bara mig själv att skylla som varit överdrivet dålig med att planera. Hade kunnat göra bort dessa uppgifter för länge sedan men av någon anledning så har jag skjutit upp det hela. Satt och funderade på hur många timmar jag ängnat åt skolan denna vecka och blev förvånad över resultatet:

 

Måndag: 8 timmar spenderades på skolan. Två redovisningar och en del teori + en massa intressanta djupa diskussioner. Sedan blev det ungefär 2 timmars förberedelse på kvällen inför nästkommande dag.
Tisdag: 8 timmar spenderades även denna dag på skolan. Ytterligare två redovisningar och en hel del intryck. Helt underbar klass har jag med givande diskussioner.
Onsdag: 8 timmars studier hemma under dagen. 2 timmar på kvällen.
Torsdag: 7 timmars hemma under dagtid + 5 timmar på kvällen.
Fredag: 8 timmars studier på dagen + 7 timmar på kvällen.
Lördag: 5 timmar på kvällen.

 

Sammanlagt 60 timmars studier på sex dagar... inte undra på att man varit trött och stressad. Nästa vecka är det höstlov och jag och tjejerna kommer att befinna oss i Kalix större delen av den tiden förutom då jag jobbar i början av veckan. Men pluggandet kommer att bli minimalt. Krävs nog lite återhämntning innan det är dags med nästa läsperiod och de uppgifter som den har att bjuda på.

 

 

Det har börjat bli mörkare ute. Är mörkt när vi stiger upp vid sju och solen går ner väldigt tidigt med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback