Brand på Porsön

Klockan två på natten vaknade jag upp av att det small som bara den. Vart rädd att det skulle vara skottlossning som tidigare rapporterats till polisen under kvällen när liknande smäller (fast inte lika höga) hördes vid midnatt. Detta är något som polisen uteslutit men det visste vi inte då. Hörde på ett par smällar innan jag konstaterade att det inte är raketer som är vanligt för oss att höra när vi bor så pass nära LTU. När jag kom ut ur sovrummet såg jag hur lågorna slog upp utanför fönstret... Visseligen en bra bit bort men de lös upp hela vardagsrummet. Skrek åt Lars. SHIT DET BRINNER! Var på han flög upp snabbt från sängen. Vi såg att bilar började anlända till platsen så vi insåg att det redan var folk som ringt in det hela. Vi klädde på oss och gick ut för att titta på när det brann och vi ville väl även konstatera att branden inte skulle ta huset brevid. Huset som vi bodde i innan vi flyttade hit. Kände verkligen med dem som bodde i det huset eftersom vi känner de flesta i den byggnaden. Men elden kom som tur var aldrig till huset utan höll sig till carporten och bilarna runt omkring. 25 bilar blev skadade varav 11 totalt utbrända. Talade med många som blivit drabbade dagen efter. Känns hemskt. Vissa hade inte heller helförsäkring på bilarna så de lär ju inte få något för detta. Det värsta är att polisen misstänker att branden var anlagd på grund av att det gick så fort. Så vi får se. Väntar med spänning för att höra vad de kommer konstatera. Den natten blev det ingen sömn. Lite rök kom in i lägenheten.. Wilma vaknade och kunde inte somna om. Hon låg och skakade som ett asplöv och var rädd att hon skulle brinna upp. Nova sov igenom det hela. Jag kunde inte heller somna om. Dagen efter började min mattekurs satt på lektionen och gäspade och försökte hålla upp ögonen som hela tiden åkte igen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hemska bilder! Ni bör nog börja söka annat boende omgående.

2011-04-03 @ 23:26:18
Postat av: Susanne

läskigt det där!



Hoppas ni har det fint, kul med uppdatering!

2011-04-04 @ 13:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback