från en helt vanlig influensa till astma?

Det var ju beskedet som jag fick när jag gick till läkaren den 14 mars efter att ha varit sjuk och hostat sen årsskiftet. Tror inte att jag nämnt det här tidigare. Sen dess har jag använt mig av ...

denna 8-12 gånger om dagen...


och denna varje morgon och kväll...

 

I alla fall då jag har kommit ihåg det hela är inte allt för lätt att få in rutinerna på detta på en gång. Men det har väl gått rätt så bra. Hostan försvann nästan första dagen. Dock sitter mycket av förkyldningssymtomen fortfarande kvar. Direkt jag tränar blir andningen väldigt ansträngd och pipande. Vilket är jobbigt  men inte alls lika jobbigt som det besked som jag fick i går på posten, resultatet av mina allergitester.

Det stod följande:


Hej Jenny!

Allergiproverna som vi har tagit 110314 visar att du är allergisk mot katt, hund och häst. Dock inte mot damm och mögel.

 

Häst och hund var jag ju medveten om sen tidigare, men inte katt. Vi visste att detta kunde hända, men innerst inne ville vi inte tro att det skulle vara en möjlighet. Då vi tidigare haft två katter utan att jag fick några allergiska besvär av dem. Googlade symtomen på kattallergi. Dessa togs upp.

  • Rinnande näsa (Har)
  • Täppt näsa (Har)
  • Kliande ögon (Har)
  • Uppsvullna ögon (Har)
  • Röda ögon (Har)
  • Rinnande ögon (Har)
  • Svårigheter att ta djupa andetag (Har)
  • Andfåddhet (Har)
  • Det kan bli tyngre att andas (astma) (Har)
  • Man börjar att nysa (Har)
  • Man får rethosta (Har)
  • Det börjar klia på huden (Har inte)
Av 12 symtom har jag 11. Det känns ju lovande. :/ What to do? *ledsen*

Kommentarer
Postat av: Susanne

så tråkigt :(

2011-04-08 @ 12:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback