En givande dag ...

Natten var rätt jobbig i natt somnade alldeles för sent både för att jag satt uppe och pluggade lite länge men även för att älsklingen är väldigt sjuk och höll på att hosta hela natten. Så när jag inte hade lyckats somna kl 02.30 tog jag mitt täcke och kudde, gick och hämtade ett lakan och la mig och sova hos Wilma. Hon fick hoppa ner i hennes lådsäng medan jag sov i hennes. Där var det tystare och jag somnade ganska snabbt. Klockan ringde dock alldeles för tidigt. Steg upp och gjorde iorning brudarna och gick iväg med dem till skolan och förskolan. Sedan gick jag hem igen och somnade om. Och sov till 09.50 då Lars kom och väckte mig. Han hade varit hos läkaren och fått sin sjukdom diagnostiserad: Bihåleinflamation. Vi gjorde i ordning oss och åkte upp på stan för att hämta ut pencillin och lite annan medicin. Väl uppe på stan hade vi lite tid att fördriva innan det var dags för mig att börja skolan.. gick 13-16.15 idag.

På stan fyndade vi en hel del.

Lars hittade en mörkgrå kostym (ordinarie pris: 1599 kr kavajen + 499 kr byxorna) vi gav 200 kr/per del så 400 kr för en hel kostym. *like*



sedan hittade han även en supersnygg tjockare stickad mörkgrön tröja på Brothers (ordinarie pris: 699 kr) vi gav 209 kr.


Innan vi begav oss hem från stan gick vi på Lindex och där köpte vi:



Två diadem till tjejerna 10 kr /st (ordinarie pris: 49 kr)

En jeanskjol till Nova för 32 kr (
ordinarie pris: 149 kr)

Ett par lila legging till Wilma 32 kr (
ordinarie pris: 129 kr)

Ett par rosa blanka byxor till Wilma 75 kr (
ordinarie pris: 249 kr)



En tunika till Wilma för 49 kr (ordinarie pris: 179 kr)

Ett nattlinne till Wilma för  49 kr (
ordinarie pris: 149 kr)




En lila finklänning till Wilma för 89 kr
(ordinarie pris: 299 kr)

En rosa klänning med svart bälte för 49 kr (
ordinarie pris: 199 kr)


ordinarie pris för alla kläder vi hanslade var: 4298 kr
Vi betalade: 1004 kr
Summa summarum.. fyndade alltså en hel del med tanke på att vi fick det ...  3294 kr billigare.


Sedan hade jag en jätte givande lektion med en jätte inspirerande lärare. Älskar redan denna kurs fast vi just börjat. Väl värd att vänta på så här länge. :-)

Kvällen avslutades med ett möte på föräldrarföreningen här på Porsön...

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag måste också på lindex och fynda! de har alltid de bästa reorna och det är lite roligare att shoppa när det är billigt :D

2011-01-25 @ 22:47:23
Postat av: Chs

Fick inte mamman något =(

Vad är det för kurs du nu läser utan mig???

2011-02-23 @ 19:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback