En dag på stan...

Uppe på stan igår var det inte alls mycket folk. Alla var nog och sprang de olika loppen som gick av stapeln under lördagen. Det tog en väldans tid att ta sig hen sedan då vägarna var avspärrade pga de som sprang.

Vi var uppe på stan en sväng och köpte blåa knickers åt Wilma. Till hennes premiär på fotbollsplanen. Köpte även ett par blåa strumpor. Tänkte först köpa helblåa, men fanns inte i hennes storlek så blev ett par från Team Sportia...




Sedan fick tjejerna även välja sig en t-shirt var på Stadium och var sitt par med fingervantar.
(kan aldrig ha för många såna)... Blev dessa tröjor.


Novas nya tröja


Wilmas nya tröja



Uppe på stan gjorde även Wilma hål i öronen. Hon har pratat om det i säkert två år nu och jag har alltid varit orolig att man inte ska göra det för tidigt för att då kan man få nickelallergi. Jag var 15 år när jag gjorde hål i öronen men jag har ändå fått nickelallergi.. Jag har läst på massa kring detta nu. Man kan inte få allergi av att göra hål i öronen. Man utvecklar allergi i fall man har det i kroppen och använder smycken som innehåller detta. (nickel.. eller billiga smycken som vi kallar det) Nu har Wilma läköronhängen som hon ska ha i 6 veckor. Vi rengör varje dag och kväll. Efter 6 veckor ska vi köpa äkta... dyra... allergi fria öronhängen till henne.. :-) Så mamma du behöver inte oroa dig... :-) Nu är hon glad och stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback