Äntligen fredag...

Denna vecka har det varit fullt upp. Jag har skrivit, skrivit och skrivit på min och Charinas B-uppsats och i onsdags kväll vart den äntligen färdig! Hela 36 sidor... Den blev riktigt bra! Nu är den inlämnad till vår handledare och till hon som ska opponera på den. Den handlar om Uteslutningar i skolans vardag. En studie i hur pedagoger hanterar och tänker kring situationer som uppstår i skolan. På tisdag nästa vecka går vi upp med den och sen är specialpedagogiken klar! Vi ska upp och opponera på en B-uppsats om matematik.. Har inte läst den ännu, men det kändes lägligt med tanke på att de kommande veckorna kommer jag inte göra mycket mer än räkna inför tentan!

Träningen fungerar väldigt bra just nu och jag har tränat varje dag den här veckan och planerar även ett besök på gymmet både lördag och söndag. Känns skönt att få röra på sig.

Andra saker som jag gjort denna vecka är att:
- Avboka kyrkotiden som jag hade bokat tidigare (hade nästan glömt bort)
- Bokat omläggning av nytt golv i köket och i hallen. (Hoppas att det blir gjort innan juni! ) Kollat att vi kan sova hos svärmor när det blir dags.
- Fixat med inbjudningskort.
- Jobbat på två förskolor...
- Anmält mig till avslutningscermonin den 28 maj! (JAG SKA TA EXAMEN!!!)
- plus en hel del annat som jag glömt bort...

Nova har fått en rejäl hosta så hon har fått vara hemma nu torsdag och idag! Idag passade vi på att gå till läkaren och testa så det inte var på väg att bli lunginflamation eller så. Inte det som tur var. Fick en rejäl hostmedicin så hon ska få sova på natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback