Turkiet 2011- Aqua Fantasy del 2


fortsättning på förra inlägget...


Onsdagen den 7 september

Denna dag åkte vi åter igen upp till Kusadasi och gick på onsdagsmarknaden. Jag tycker verkligen om denna stad. Om jag jämnför den med Alanya tycker jag mycket bättre. Kändes inte lika fattigt och inte lika stort. Sedan var priserna mycket bättre samt att det inte kändes lika svårt att pruta ner saker. Fast Lars är ju expert på det där med prutning så det är ju i för sig aldrig ett problem ;)

Här hittade Nova ett par t-shirts med Hello Kitty motiv som hon verkligen bara skulle ha. Men Lars tyckte inte att han fick ner priset tillräckligt mycket så därför sa han att han inte ville ha dem och när vi var påväg därifrån kommer killen i ståndet brevid fram och pratar med oss. Han frågar hur mycket vi var villig att ge för de där tröjorna som Nova ville ha. Han bad om att få de pengarna och sa att han skulle fixa tröjorna åt henne. Och JA det gjorde han också. Han kom tillbaka med dem åt henne. Han fick en stoooor kram av henne för det. Så går det när hon flörtar med alla killar i Turkiet.


Sedan efter marknaden begav vi oss tillbaka till hotellet och för att svalka av oss i poolen igen. Det är väldigt varmt att gå på stan i värmen. Och att trängas på en marknad som är fullsmockad med folk gör det hela inte speciellt mycket svalare.





Torsdagen den 8 september

Lars ville åka upp på stan och kika efter ett par nya skor men jag hade fått ont i ena foten så jag orkade inte följa med så han fick åka upp själv, medan jag och tjejerna stannade kvar på hotellet och badade och njöt av värmen. Nu började det kännas som att dagarna springer förbi. Snart är resan över.
Lars hittade en del saker uppe på stan.





Fredagen den 9 september

Jag hade fått en ond spricka i ena hälen som gjorde väldigt ont så nu passade jag på att prova på hotellets spa avdelning för att få rå om mina fötter. Så på morgonen bokade jag in en spabehandling. Det var underbart och jag hade inte ont i foten nå mer efter det.

Innan jag gick till spaet var vi nere vid poolen och solade. Jag passade på att byta om innan spaet och såg till att ha rena och torra kläder på mig och sen när jag gick över bron på poolen så sprutade ett par killar (18-20år) ner mig så jag vart HELT blöt! Jag blev såååååå arg på dem, var några som Lars brukade spela fotboll med som tydligen tyckte det var kul. Men det gjorde inte jag då jag nu inte hade tid att ta mig upp till rummet för att byta kläder. Så var bara att ta tag i linnet och kjolen och bokstavligen vrida ur dem så de i alla fall inte skulle droppa vatten om mig. Sedan gick jag till spaet genomblöt.



Sol och bad, aktiviteter, stranden åka båt, minigolf, vattenlandet och allt försökte vi sedan hinna med denna dag eftersom det var den sista dagen som vi skulle kunna spendera hela dagen på hotellet.




Lördagen den 10 september

Våran sista dag! Kändes sååå sorgligt och vi hade bokat en heldagstur med båt ute på havet. Detta ångrade jag denna dag. Kände att jag mycket hellre hade spenderat sista dagen på hotellet. Men direk efter frukost begav vi oss med buss till hamnen i Kusadasi där vi klev på en båt och vi begav oss ut på havet. Efter ca en timme var vi framme på en strand. Där barnen skulle leta efter en skatt. Den var inte den vackraste stranden... stening och ganska skräpig. Sedan rekomenderade de att man skulle ha badskor på i fall man badade för det fanns sjöborrar i vattnet. Självklart var våra badskor kvar på hotellet så det blev inget bad för oss. Vi var på stranden i ca 2 timmar tror jag efter det var det dags för lunch. Inte speciellt gott men mat och dryck ingick i priset och man kan inte riktigt kanske förvänta sig någon supermiddag ute på havet. Efter detta åkte vi ett litet tag ut till en bukt dr båten stannade och man fick hoppa från båten och bada i djupet. Här var det alldeles för djupt för barnen att bada. Lars hoppade i och njöt av vattnet. Själv var jag alldeles för feg för att hoppa i från båten. Var rätt så högt hopp. Vi stannade även här i nästan 2 timmar, men det kändes mycket längre eftersom Wilma blev sjösjuk och hon satt och var helt vit i ansiktet. Stackars liten gumma. Kände själv att man blev lite illamående av att båten guppade i vattnet. Sen begav vi oss hemåt. Var i alla fall super trevliga guider med på båten. Det var aktiviteter och tävlingar för barnen. Vi var framme i Kusadasi igen vid 17.00 och sedan ca 17.30 innan vi var på hotellet igen.








 



Sista kvällen...Jag och tjejerna duschade och gick sedan runt och fotograferade området en sista gång och tog farväl av vårat paradis innan vi sedan gick och åt middag. Minidisko och sen show för att sedan gå och lägga oss ett par timmar. För att sen stiga upp  och checka ut innan två på natten. kl. tre gick bussen mot flygplatsen. Två veckor gick väldigt fort och vi har inte hunnit med allt vi ville. Vi hade lätt kunnat stanna ett par veckor till. Och så klart blev vi inte less på något där.








Maten var underbar. Det var så skönt att ha all inclusive att aldrig behöva tänka på pengar utan barnen kunde bara gå och hämta mat och dryck när de ville. Var härligt med så många olika barer och matställen, fantastisk personal, rent hotell, super animationteam, massa aktiviteter för barn och vuxna, fin strand, fantastiskt vattenland, nära till Kusadasi. Så bra shower på kvällarna och allt gjorde verkligen att det kändes som att vi befann oss i paradiset.



Behöver jag säga att vi kommer åka tillbaka dit nu till sommaren <3

Massa mer bilder finns på min facebook sida ca 350 stycken för den som är nyfiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback